Kväll

Jag vet inte varför, men jag var full i skratt när jag gick hem från bussen. Vid ett tillfälle gav jag ifrån min ett halvhögt "Hmmh!" när jag såg en bil som bogserades. Det var egentligen inte roligt alls. Däremot tyckte tjejen som gick bakom mig att det var ett lite konstigt utrop.

Jag ser just nu på Grisen i Säcken för att jag tänkte att det är ju trevligt när man äter och skall diska. Men jag fastnade visst här istället. Stapeldiagram:

Tore:
Denna sorts illustrationer av statistiskt material är mycket vanlig i vår aftonpress.

Ture:
Vill man till exempel visa en tillbakagång för Ingvar Carlsson enligt SIFO:s mätprocess.

Sture:
Kan man visa antingen en mindre Ingvar Carlsson eller också en som inget huvud har.

Tore:
Och då inser var och en att fördelaktigast för Carlsson är om han får ha sitt huvud kvar.

Ture:
Därför kanske ni som köper Aftonbladet tyckt att Ingvar Carlsson bantat ner sig mot förut.

Alla tre:
Medan ni som köpt Expressen nästan glömt hur Ingvar Carlsson överhuvudtaget nu ser ut.

Nu skall jag ta tag i disken! Hurra! Jag fick i alla fall gjort en vettig sak idag. Mejlade VFU-handledaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback