Två veckors observation => två spännande ämnen

Jag har denna kväll, efter nästan två veckors observation av världen, två spännande ämnen att diskutera: det första gäller det fenomen som uppstår när man skall in på en toalett precis efter någon har varit där och det leende de ger en när de "överlämnar" dörren. Det andra gäller duvor som pickade på spårvagnsrälsen vid drottningtorget/centralstationen när jag skulle till skolan igår.

Det är en mils kö in på tjejtoan och man har stått och väntat i ungefär ett år på att en toa skall bli ledig. Varför ger den föregående användaren av toaletten ett ursäktande leende till den kommande användaren? Vad betyder det? "Ursäkta att jag använde toan för jag var kissnödig."? Det ser hur som helst ut som att det var pinsamt att komma ut därifrån. Min personliga åsikt är att det är ganska normalt att vara kissig. Jag är kissig hela tiden. Kanske inte hela tiden, men ofta. Åtminstone efter jag har druckit. Och det är ju många andra också. De flesta faktiskt. Om man inte kan göra sig av med överbliven vätska på annat sätt, men detta tror jag är ganska ovanligt och därmed mer passande för ett "ursäkta jag är kissig" -leende.

Gällande nämnda duvor var de dumma i huvudet och de dog inte så länge jag såg på.

Kommentarer
Postat av: Mulin

Du har för lite att göra syster. Ha, ha.

2008-09-11 @ 19:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback