Du borde köpa dig en tyrolerhatt

Den här låten är till Sara. Fast mer till mig för det är nog jag som behöver den nu.

En dag var jag på turné,
gjorde ingen stor succé.
Efteråt en arrangör
klappa' mej på axeln, -Östen, sa han, vad du gör:

Du borde köpa dej en tyrolerhatt
bara därför att
locka fram ett skratt.
Du borde köpa dej en tyrolerhatt
för att få det lite glatt.

Vi behöver alla le,
färger gör oss gladare.
Varje gång jag får min skatt,
tänker jag när dom min sista tolvskilling har ta'tt:

Dom borde köpa sej en tyrolerhatt...

Världen styrs av kloka män,
ändå är den konstig än.
Bättre kan det bli den dag
alla statsmän kastar loss och slappnar av ett slag.

Dom borde köpa sej en tyrolerhatt...

Själv så blir du en dag sur,
då är det din egen tur.
Därför ska du va' beredd,
och med riktigt glada prylar rikligt va' försedd.

Du borde köpa dej en tyrolerhatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback