Det har hänt något fantastiskt!

Alla har väl hört hur folk (kanske någon av alla er en läsare är bland dem) klagar på att tågen jämt är försenade och att det aldrig är en trafiktabell som hålls et blablabla.. Jag kanske kan hålla med om att det inte är så bra om tågen är försenade lite för ofta, men det behöver inte vara dåligt. Tvärtom faktiskt.

När jag skulle åka hem från Stenungsund i förrgår visade det sig att tåget jag trodde hade gått en halvtimme tidigare i själva verket var en halvtimme sent. Jag anlände därför i perfekt tid för att bara kliva på tåget, slippa sitta på en kall bänk i en halvtimme (eller kanske mer) och få urinvägsinfektion och på köpet komma hem alvtimme tidigare ! ...och inte nog med det; eftersom tåget var över tjugo minuter sent skulle jag, rent hypotetiskt, kunna skriva till västtrafik och begära kompensation för att det var sent! Fantastiskt!

(Här försöker man alltså skriva en blogg på temat bitterhet över världens alla jävligheter samt allt annat också - och så händer det något bra... Hur stor är inte den besvikelsen då?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback