Främja lyriken!

Jag var på Hallmans bokhandel här nere på kungsgatan. Gick in, tittade och letade efter lyrikhyllan. Efter att jag vridit på huvudet tills jag blivit yr i huvudet frågade jag en ointresserad expedit vart jag kunde hitta denna lyrik jag så intensivt letat efter.

"Den finns precis efter ingången, bakom de två ställningarna med julkort därborta." Och så pekade hon.

De hade alltså ställt två vridställningar framför lyrikhyllan, något helt ofattbart ondsint enligt min mening. Om någon någon gång skulle bry sig om att ställa fram dessa stackars försummade lyrikböcker hade kanske fler upptäckt dem och läst dem.

Om någon i min hemstad undrar, så är det jag som skrev det lilla meddelandet på lappen i hyllan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback