One day I'll fly away

Det är vad Nicole Kidman sjunger inuti en stor elefant då hon blickar ut över en nedgången stadsdel i Paris - Montmartre - i filmen Moulin Rouge. (Jag syftar alltså rubriken). Jag står inte inuti en elefant utblickandes över nämnda stadsdel i Paris, men jag var tillräckligt korkad att missa bussen i morse för att jag och min infernaliskt trögtänkta hjärna tog fel på klockan - jag kom en timme sent, bussen var nästan nere i göteborg vid det laget. Denna lilla incident medförde att det var totalt, åtminstone nästan och som jag kände det just då, meningslöst, att över huvud taget ta sig ner till Stora Stan. Jag räknade nämligen ut att jag bara skulle hinna vara med på halva sista lektionen vilken bara var på fyrtio minuter.

Kanske berodde allt detta på att den illvilliga insikten att detta inte skulle bli en bra dag kom till mig när jag stod i duschen.

Jag ber så mycket om ursäkt Sara, men jag tror mitt undermedvetna motarbetar mig. Vi ses imorn..

...and leave all this to yesterday.

Kommentarer
Postat av: Sara

Amanda, Amanda döm inte dig själv för hårt, det kunde hänt vem som helst. Även om livets små djävligheter onekligen tycks ha en särskild dragning till dig. Allt har gått bra i alla fall, ringer sen och uppdaterar!

2007-12-10 @ 15:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback