Alla skall ju vara så förbannat, jävla söta hela tiden

Så är det inte i många andra länder, att folk hela tiden skall se ut precis som de gör på tv - hårdsminkade till oigenkännlighet för att de starka strålkastarna inte skall få dem att lysa som energisparande glödlampor i kamerorna, men snälla människor - ni är inte med i tv.

På tal om lysande vit... - brun utan sol. Ursäkta mig men det måste vara den värsta fällan som någonsin har uppfunnits i "skönhets"-väg på vår jord (bortsett från arseniken man gjorde sig vit med för några hundra år sedan). Halva min skola är ju orangea i ansiktena. Orange utan sol. Det ser verkligen fruktansvärt ut, och vad värre är - tror de verkligen själva att det är snyggt? Jojjomen!

Det är en tjej på min skola som ser ut som en barbiedocka med blonderat hår och stora, stora ögon med en massa, massa svart omkring dem. Över hälften har på sig så kallade festlinnen till vardags, det vill säga de som har urringning till strax under (och mellan) brösten. Jag tycker ärligt talat att det är lite tragiskt. Kan man inte bara se ut så som man faktiskt gör? Man behöver inte vara ful för det, och om man nu är så ful så kan man ju få vara det, för är man en normal person så förvandlas man genast till en fin person. Dumhuvuden är fula.

Så kan man inte bara vara så ful som man är egentligen? Måste man göra sig ännu fulare?

Dumma, dumma i-landsinvånare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback