En lightcynikers förkastande av en discojulgran vilken deltog i Eurovision Song Contest igår kväll

Idag är det söndag och i morse var jag ute på landet. Vi åkte in til stan tidigt för det var dåligt väder och nu har det spruckit upp och solen lyser. Jag måste ut innan jag får ångest men så är ju iPoden lite borta. Närmare bestämt antingen på en buss eller i händerna på någon annan som tyckte att "ooh, ja, äntligen! En iPod med någon annans namn på och med ägarens till namnet stad under. Precis vad jag alltid velat ha". Det troligaste skulle vara det senare altertivet om man frågar mig.

Idiot.

Jag lyssnar på The Ark. Jag hatar den enfaldiga dumskallen som klädde ut sig till discojulgran och jag hatar den så kallade lesbiska kampsången. Med risk för att vara ytlig så tycker jag inte att man skall kunna vinna på hur ful man ser ut (discojulgranen främst av allt) i en musiktävling. Vilken otroligt idiotisk "sång" och vilket oerhört, förskräckligt skrattretande framträdande - absurt och förfärligt. Skall man skratta eller gråta? Inget av det är värt det.
(Det känns som kasjbfdkwdhfblkshblahsbfjhsdjhvoieryieuyrnmvbmncxbvlkdjfkjdhg).

Men det har blivit en östtävling och jag tycker den kan stanna där nu. Det är väl så att länderna som inte är i norden, England eller Irland inte har så mycket gemensamt med varandra vilket däremot restan av alla länder har. ...som förövrigt ligger lite österut.

Skittävling.

Nu skall jag välja ut tre dikter jag skall läsa upp imorn. Bättre läxa än det får man leta efter. Jag älskar lyrik. Lyrisk över lyrik, trallaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback