Reflektion över dagen som gått - redan uttröttade människor varnas (innehåller klagomål och bitterheter)

Första lektionen var kreativt skrivande. Vi skulle läsa upp tre dikter vi tyckte om, men eftersom lagen om alltings jävlighet existerar (jag vet det) blev det bara en dikt. Vi skulle svara på elva frågor till varje dikt, men det gjorde jag helt i onödan.

Jag läste upp min dikt, Om Kriget i Vietnam av Sonnevi och tjötade lite om hur jag brukar tänka ibland. Så himla fint. Fröken tyckte att det var så roligt att alla hade hittat så olika dikter. De andras var inte bra.

("Jag tror det finns en dikt för alla, tror inte ni det?" Jo, mycket skit finns det ju tänkte jag).

Sen fick vi skriva själva och jag gick till skolbiblioteket och inte hämtade inspiration. Jag var för trött för det och på håltimman efter maten höll jag på att somna. Uttröttad efter att i tidningsrummet ha sovit i en fotölj omkramandes populär astronomi  begav jag mig mot filosofilektionen ovetandes om att jag skulle komma att känna mig som en idiot efter att ha vågat yttra mig som åskådare i en debatt. Yttra dig aldrig i diskussioner Amanda.

Efter denna underbara lektion var det alltså dags för drama, denna helveteskurs. Den är ingen höjdare och när man är på så fruktansvärt nedtråkat humör som jag var på då... Man kan ju inte vilja annat dö hela tiden man är där ungefär. Jag är ingen utåtriktad, glad som gillar att släppa loss, nej.

Det var tur att det var någon som fick mig på bättre humör efter vi hade slutat.

Pandelipand och en massa hjärtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback