En helt vanlig början på en gårdag

Nu rev jag sönder mitt papper snett..
Räckte det inte med att
när jag stod i kön i mataffären
insåg att jag glömt mitt id-kort och betalkort
på jobbet?
att jag höll på att bli överkörd
av en bil
när jag sprang till spårvagnen?
Att jag missade spårvagnen?
att jag var sen redan innan jag missade
spårvagns-
fan?
Att när jag väl kom fram till Artisten
kom jag inte in genom dörren
och jag var jättekissig?
Att när jag väl kom in
(det var bara att trycka på en knapp)
och var jättejättekissig
gick jag i hasten in på herrarnas
och två killar skrattade åt mig
när jag gick ut?
...och när jag nu kommit ut från herrtoaletten
visste jag fortfarande
inte
varihelvete
jag skulle vara.
Jag kom tjugo minuter sent
och nu kan jag inte anteckna.
Jag kan inte koncentrera mig.
Men det är en annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback