Regnet sölar på fönsterbläcket

Den här dage visar verkligen innebörden av begreppet och färgen grå. Allt utanför min stearinljusbrinnande värld är grått. Snart skall jag ned i tvättstugan och lägga i tvätten (som den goda kvinna jag är), och sedan skall jag ut med hunden (som den friskusmänniska jag är), och sedan skall jag läsa ut en bok på 127 sidor (som den flitiga student jag är), och efter jag läst så långt jag hinner i den går Heroes på kanal 4.

Men först skall jag dricka upp mitt te.

Regnet fortsätter söla på mitt fönsterbläck. Skatorna fyller luften med begreppet grå. Jag får känslan grå, lyssnar på musiken, tänder två vingliga ljus. Det är mörkt och stökigt.

Halv fem skall jag börja läsa. Men först skall jag dricka upp mitt te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback