The Music of the Night

...nere i  ängen ligger
skelettet av ett regn,
frasande för varje steg

Vackra ord av Ulf Eriksson. Jag lyssnar på Paul Potts. Det är sent. Jag börjar få ont i axlar och rygg; tydliga tecken på att kroppen vill gå och lägga sig.

Huvudet är segt. Öronen är lite motvilliga till ljud, även om det är Paul Potts sång som är ljudet. Ibland måste man ha tyst, ibland är tystnaden ångestfylld. Ibland är hela tillvaron ångestfylld. Nu är hela tillvaron trött. Kanske att jag orkar lyssna på en låt till. Nej, två får det bli.

Ett ljus fladdrar på min sekretär, ett snart utbrunnet ljus och en flaska rosenvatten står intill väggen. Jag saknar Virginia Woolf och hennes romaner. De är fantastiska. Cullbergballetten är också fantastisk.

Nu tar det snart överhanden. Jag är hungrig också, men det får lösas till frukosten imorn.

Nu sover nog
Kungen av nattens höghus
och drömmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback