Å, prinsessa!

Idag blev jag kallad prinsessa av en tidningsutdelare på Drottningtorget i Göteborg. Jag var påväg från centralstationen, gick över övergångsstället och tog en tidning av honom. Antagligen var det för att jag gjorde det, när alla andra verkade ignorera honom, men jag kunde inte sluta le på flera minuter för att han sade det. Varför gör inte folk så oftare?

Skulle ni misshandla någon som gav dig komplimanger? ...som kallade dig prinsessa (eller alternativt prins om det gäller någon av det maskulina könet)? Det skulle i alla fall inte jag göra.

Tror ni att de som våldtar, rånar, misshandlar, skadar eller hatar får många komplimanger?

Jag blev glad när han sade så till mig och det kommer jag att bli varje gång jag tänker på det. Är det då fel att ge varandra lite komplimanger då och då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback