Öppet brev till den obeskrivligt abderitiska mansperson (vars hjärna är en amöba) som ringde från dolt nummer idag kl. 20.07

Käre obeskrivligt abderitiska mansperson (vars hjärna är en amöba) som ringde från dolt nummer idag kl. 20.07,

det är sorgligt att behöva meddela dig att du tyvärr inte lyckades med ditt, av mig förmodade, syfte med det telefonsamtal jag fick äran att mottaga idag måndag strax efter 20.00. Jag vet inte vem du är, därför har jag gett dig ett eget namn som jag i mitt stilla sinne ansåg vara passande. Låt mig citera några av de icke-intelligenta uttalanden som du delgav mig:

Jaadu Amanda, nu är det så att jag behöver hjälp med en sak här. Jag behöver nämligen veta vad som är bäst; negerkuk eller apkuk. Tror du att du kan svara på detta?

Då jag inte gav något svar fortsatte den obeskrivligt abderitiska manspersonen (vars hjärna är en amöba) prata om något som jag nu inte längre kommer ihåg. Så tystnade han och jag frågade upprört:

Alltså vem fan är du?

...varpå han ger mig det fantastiskt intressanta svaret:

Ja, du kan kalla mig bisexuelle Jan.

(Med reservation för tveksamheter i exaktheten av återgivningen)

Härefter trycker jag av telefonsamtalet då jag tyckte att han var otroligt; utomordentligt infantil. Jag är ledsen att behöva meddela världen att det fortfarande existerar sådana outvecklade varelser på vår jord. Men dessa kanske finns av en anledning de också? Kanske för att vi skall veta att även om vi känner oss dumma eller korkade ibland, så finns det alltid de som är värre, och i vissa fall, som till exempel i nämnda exempel, så är korkade personer intelligentare än Einstein i jämförelse.

Jag skulle bara vilja hälsa er kära läsare att om den obeskrivligt abderitiska manspersonen (vars hjärna är en amöba) ringer er någon gång, så kan ni ju hälsa honom från mig ("Jaadu Amanda") att jag är van vid ett mycket större utbud än de valmöjligheterna han gav mig, så tyvärr kan jag inte svara på den frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback