Tillägg Godmorgon Midnatt

Jag kände att mitt tidigare förkastande av boken jag för närvarande läser måste få ett tillägg, då jag faktiskt kommit på ytterligare två saker jag ogillar, men också, måste jag erkänna, en sak jag nog tycker om.

Man börjar alltid med det dåliga.

Tillägg dåligt 1: Författaren verkar ha en viss försmak för perversa uttryck och ger karaktärerna tankar om sex eller sexuellt influerade utseendekommentarer så fort de tänker på, ser eller förnimmer någon som är utav det attraherande könet. Det är vulgärt framställda tankar.

Tillägg dåligt 2: I boken finnerman också pinsamma försök till liknelser som är både simpla, banala och vulgära på samma gång.

Tillägg bra: De poetiska inslagen med dikter av Emily Dickinson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback