En söndag i raden av söndagar

Så här sitter jag nu, magen är full av en halv paket Kinapuffar och en halv paket Dumleklubbor (jag använde Geraldine i Vicar of Dibley (som jag tittade på medan jag åt detta) som ursäkt för lite tröstätande) och är jättetrött och skall läsa i boken som skall diskuteras imorn. Jag har faktiskt prestationsångest för första gången på ett par veckor (känns det som iaf), toppat med lite jag-åt-en-halv-paket-Kinapuffar-och-en-halv-paket-Dumleklubbor-med-en-dålig-ursäkt-ångest. Så allt är precis som det skall vara.

Imorgon skall jag upp tidigt som as igen och jag kommer att börja dagen med ett väsande "Fy fan" så fort jag öppnar ögonen för att jag redan vet att det kommer bli en skitdag och att jag kommer ha sovgrus i ögonen och blunda till på lektionen och bara för att jag vet att det kommer att bli en skitdag så kommer det att bli det också. FÖR SÅ ÄR MITT LIV!

OCH NI OPTIMISTER DÄR UTE KAN GÅ OCH GRÄVA NER ER I ETT OÄNDLIGT HÅL OCH STOPPA MOSSA I MUNNEN SÅ NI INTE KAN PRATA!

För övrigt har mina grannar just i detta nu sex så att det hörs in till mig. (Ibland vill man bara krypa upp i sitt eget rövhål och dö). Kan inte folk lära sig att knulla tyst när det är så lyhört? Nej, uppenbarligen inte.

Sedan dansade hon iväg till badrummet för att borsta tänderna och gick behagfullt tillbaks in i sovrummet för att intaga sin skönhetssömn. Det välkammade, gyllenblonda håret låg i vågor på den perfekt puffade dunkudden och hon slöt ögonen och drömde om moln och blommor och lamm.

Adieu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback