Dagens Aftonblad

Jag åkte vid middagstid med bussen upp till min kära, för närvarande inte så välmående på grund av vissa aktiviteter igår kväll då det var nyårsafton, vän uppe i de höga backarna här i staden. Detta nämnde jag i slutet av mitt förra inlägg. När bussen var precis i slutet av södra drottninggatan vänder jag på huvudet och ser genom fönstret tre stora, gula löpsedlar. ÄT SOM VANLIGT OCH GÅ NER TIO KILO, mötte min blick och frågan infinner sig: vad är det för värld vi lever i?

Här är det nyårsdagen, första dagen på det nya året och ett livslöst fån har suttit och skrivit ytterligare en artikel om en metod att gå ned i vikt i mellandagarna. OCH som grädden på moset: uppenbarligen är folk intresserade av detta och det finns människor som tror att det är en fantastisk ny "MIRAKELMETOD".

Om vi då, kära läsare, skulle ta och definiera denna obeskrivligt intressanta löpsedel:
 
1. Ät som vanligt - Vad är att äta ovanligt? Nu förstår ni, alla som vill gå ner i vikt, att ni inte kan hålla på att äta pickles med kolasås eller ris ala malta och köttbullar. Om man vill gå ned tio kilo får man äta vanlig mat; annars fungerar det inte!

2. Gå ner tio kilo - Bara så ni är medvetna om det, alla ni viktnedgångsvilliga, när ni väl börjat äta vanligt så skall ni veta att ni måste gå ned tio kilo. Inte fem, inte tre, inte åtta - tio. Man kan inte gå ned något annat än just tio kilo: du har inget val. Tio kilo och så är det med det.

Alltså, återigen infinner sig frågan: Vad är det för värld vi lever i? Jo, denna, svarar jag då. Se er omkring: det är här vi lever. Vi kan se på olika saker i livet, vi fäster inte blick och sinne på samma saker, men här är min bantningsmetod: ät inte så förbannat, fucking, jävla mycket godis, och chips, och socker, och Coca-Cola och skit och rör på fläsket en gång om dagen så kanske du går ner i vikt någon gång din lata dumskalle!!!


Dagens fiffiga tips från Amansa, drottning av Amandien


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback