I mataffären

Nu till något helt annat än vånda för utlästa böcker.

Jag var i en mataffär idag med mig goda vän C (som är lång som en noshörning) och försökte välja mellan festis utan socker men med god smak och festis med tråkigare smak, men med socker då jag fick syn på något ytterst förbryllande på hyllan ovanför. Det var sugrör, vilket inte är särskilt förbryllande kan man tycka, men läste man på paketen, vilket jag gjorde och blev förbryllad, fick man veta att detta sugrör hade smak. Banansmak.

Jaha, tänkte jag i mataffären. 1. Sugrör; inte det mest nödvändiga på vår gjort, även om jag råkar vara road av denna lilla onödiga uppfinning emellanåt. 2. Banansmak; skall man nu nödvändigtvis ha sugrör med smak behöver man väl inte ta den närapå äckligaste smaken som finns i det kulinariska riket?

Uppenbarligen måste något göras åt den här världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback