Singellivets pittoreska inslag

+ Hel lägenhet för mig själv
(- delar med dammråttor och hjärnspöken)
+ Kan gå naken som jag vill omkring i lägenheten
(- Varför?)
+ Kan sjunga en massa sentimentala låtar högt för mig själv ("Vackert sjunger den som längtar" C.E.)
+ Slipper köpa massa puttenuttiga presenter till den man är ihop med
(-  får inga puttenuttiga presenter)
+ Dricka vin och drömma mig bort i romantiska drömmar till romantiska filmer och böcker
+ väcks inte av: snarkningar, sparkar, sömnpratande, dreggel i håret, att täcket är borta eller andra eventuella nattliga aktiviteter.
+ Ingen blir sur när jag pratar om alla snygga killar på tv el. dyl.
+ ...eller när jag proklamerar att jag skall gifta mig med Orlando Bloom (fast att han inte vet det än)
+ ...eller när jag gråter till någon av (exempli gratia) följande filmer: Stolthet och fördom (filmen och serien), Armageddon (!!!), Notting Hill, Pretty Woman, Romeo+Juliet, Moulin Rouge, TITANIC (!!!), Höst i New York, Love Actually, Pocahontas, Chocolat, The English Patient, Lost in Translation, Sagan om konungens återkomst, Lejonkungen, Two Weeks Notice, The Lake House, STARDUST (!), The Hours (!!!!!!!!!!!!!!!), Döda Poeters Sällskap, 10 things I hate About you, A love song for Bobby Long, Monsters Inc.
+ Måste inte se bra ut hela tiden
(- som om jag skulle göra det ändå)
+ kan skriva listor på vad som är pittoreskt med att vara singel i bridget Jones' anda
(- Varför?)
+ Kan klaga på hur jobbigt det är att vara singel
+ Få andra att känna sig bättre
+ Sitta uppe sent på kvällen och skriva dagbok
+ Frihet när man är ute på krogen
(- Vad menar jag med det?)
+ Und So Weiter

Hiskeligt trevligt alltså med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback