Singellivet

Måste man vika ut sig själv för att slippa vara singel eller?! Jag vet inte, det är ju åtminstone något jag inte testat.

Vissa pratar om det glada singellivet och att man är friii och kan göra vad man vill och flörta och ha roligt. Jaha? 1. Vilka är det som tycker så? 2. Vad kommer de ihåg av singellivet? Här skall ni få höra ett sanningens ord från en riktig singel: det är inte så förbannat roligt och fritt när man väl är där och det handlar om liv och död! Sitt ni där och puttinutta er i soffan!

Några därute kanske tycker det är roligt att se på/läsa Bridget Jones Dagbok. Ja! Det tycker jag också. Men bara så ni vet: singellivet är inte som det är för Bridget Jones. Det är inte ens roligt på ett patetiskt sätt. Här sitter jag och virkar på morgonen och lyssnar på p2 och försöker få en mening med livet och det är inget fel med att virka eller lyssna på p2, men finns det andra saker som man kan göra en lördagsmorgon? Mysa kanske? Nej, usch! Få frukost på sängen? Otänkbart! Tänk vad smulor i sängen ni lyckliga par får av alla frukostar på sängen! Må era rostade långfranska drösa och tepåsen ramla ner på madrassen! Må kamelhår växa ut på era fötter!

Åh! Vad det är skönt att vara singel. Jag slipper ha smulor i sängen.

Kommentarer
Postat av: Döden

Kommer gärna och smular och .....smutsar ner din säng.....Any time..

2008-12-20 @ 17:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback