Islændskt væder

Jag ær pð Island. Hær har de ingen knapp f´´r den næst sista bokstaven i det svenska alfabetet. Inte f´´r den sista heller, det blir en sðn hær nær man skriver pð datorn:´´. Nær man vill skriva den bokstaven som kommer precis innan den næst sista blir det ett "eth" tecken: ð. Hðhð, jaja.

Imorgon skall jag fð se gejsrar och allt m´´jligt roligt. Jag har redan plockat en massa stenar till m´´mmu. (Hela tangentbordet fungerar lite konstigt, inte som heima) Ég er ekki heima. Det hittade jag pð sjælv.

Jag har vart i en grotta och gðtt pð svart sand och tagit en massa kort och inte hunnit skriva vykort eller nðgonting. Nær vi kom och igðr var det jættefint væder. Nu ær det islændskt væder.

De har en bestæmd dag hær dð sommaren b´´rjar, det var dð det var fint væder, eller idag ær det knappt tre grader och det har regnat och sn´´at och blðst.

Jag ælskar den svenska sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback