Fråga inte efter en drink på Harrys - beskriv den!

Jag var ute en kväll på Harrys och beställde senare två drinkar (ej båda till mig själv). Följade dialog utspelar sig vid övervåningens bardisk:

-Ja, tack?
- En Oremo och en Jäger och Cola.
- Oremo? Vad är det?
- ...jo, det är kvällens drink; det står på tavlan där bakom dig...
- Jaha, ok... Och... en jäger och cola.. vad är det i den?
- Jooo, det är jägeeer. Och det är Cola.
Sade jag och räknade på samma gång upp ingredienserna tydligt med fingrarna. (Det vill säga en för varje finger).
- Jahaaa, ok!

Jag bara frågar: om en drink heter jäger och cola.. då innehåller den väl just jäger och Cola? Eller skulle jag sagt: "Jo: det är whiskeyyy. Och det är Julmust."? Och om det är EN drink som är kvällens drink... vet man inte vilken det är då? Jag tycker att det var en intressant situation. Hon var ju ändå bartender. Men kanske är jag cynisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback