Hejdå i vita kläder

Så plötsligt hände det bara, allt blev grönt och det var fint väder och man stod där och skulle säga hejdå. Det var slutet på gymnasietiden och början på något okänt. Universitet... Det låter stort och hemskt. Det är nog bäst att bara tänka på att det är sommarlov och koncentrera sig på jobbet.

Grönt är en bra färg. Löven vajar så fint i vinden när de är gröna, de är fina på hösten också men när de är gröna vajar de finast i vinden. I torsdags förstod jag inte riktigt vad det var som hände förrän på kvällen när jag stod på dansgolvet och dansade med nästan halva min klass och vi pussade varann allihop och kramades och hade jätteroligt. Det var nog den roligaste kvällen i mitt liv. Det är inte förrän nu i efterhand man inser hur mycket man har missat med klassen.

Och Annette.. Tack.

Jag skulle ha gråtit, men jag insåg nog inte vad det var vi höll på att göra - att skiljas åt. jag började först när jag såg min skylt. Sen blev det svårt att sluta. Nästa attack kom när jag fick alla presenter. Jag tror inte att uppmärksamhet är min grej riktigt.

Nä nu måste jag ta en glass, det här blev för klyshigt tror jag.

...men det är ju så; vi får aldrig mer ha på oss våra studentmössor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback