Jag samlar på lästa böcker

Böcker måste läsas ut på kvällar, annars lämnar de en tomhet efter sig som gör en uttråkad hela dagen. Jag sitter här och har totalt tappat inspirationen och orken att göra något över huvud taget. Jag kommer inte på något vettigt att skriva här heller. (Man måste skriva igång inspirationen, som någon sade). Jag måste skriva en caféglimt tills på måndag. En bra helst. Den får gärna vara bäst av alla som lämnas in.

Jag var fyra år och var på resa i Europa. Jag minns knappt taklampan, men vi satt i alla fall på ett kafé och möblemanget kändes mustigt, så som bayerskt öl ser ut i reklamen, så mörkt och dovt som om ett vidunder dväljdes under mattan, morrandes.

Det är dags att skriva upp i min läsloggbok att jag läst ut 'vad gör jag här' av Lukas. Den var bra.

Nu skall jag cykla upp till huset och hämta lite böcker. Jag vill fylla min bokhylla. Jag samlar på lästa böcker.

Kommentarer
Postat av: tall

Hur gick det med caféglimten? Hoppas jag får läsa den.

2007-03-19 @ 23:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback