Kaffelös

Kaffeabstinensen slänger sin hammare inne i huvudet på mig. Att avstå från kaffe är inget att rekommendera om man väl har börjat. Det är en drog, en välkomnad, hyllad drog. Men den är välkomnad och hyllad också av mig, för det är ju ingen skadlig drog trots allt, bara en sån som alla häller i sig.

Kaffets historia är ganska spännande. På artonhundratalet var det förbjudet med kaffe och man kunde bli tagen av polisen om man ertappades med en ångande kaffekopp i handen. Man ansåg det vara skadligt, men det var många som drack kaffe ändå.

Men sen blev det lagligt igen, och folk drack kaffe som aldrig förr och i och med kafékulturen som kom... Ja, idag kan man ju inte umgås utan att fika och i fikat brukar ingå en kopp kaffe med påtår.

Utan kaffe i trettio dagar försmäkta jag på denna ö.

Kommentarer
Postat av: Anna

Varför göra ngt så dumt som att avstå från kaffe?!

Postat av: Therese

utan nagellack har jag varit i en vecka på denna ö. men idag. den stora dagen, 7 dagar efter att jag tog bort det sista, har jag nu återigen penslat på min riktiga drog. nagellack. iiihaa.

2007-03-25 @ 12:33:12
URL: http://skrivmaskin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback