Lyss till torktumlarens sång från källarens mörka skrymslen

Grannen som bor härunder sjunger i duschen. Högt. Ibland när jag snart skall somna in hör man ett utdraget "Yeeeeeaaaah! Oooooh, eeeoooo, BABYYYY!" Det är inte roligt, det är inte vackert. Han vet nog inte att han hörs så väl. Kanske man skulle gå ned och fråga om han skulle sluta.. Då skulle han skämmas.

De på samma plan har alla hundar. Det har jag också. De utgör en vacker kör när brevbäraren kommer och i vår post är det bithål från hundtänder. Speciellt i Lidlreklamen och räkningar.

Jag har en granne ovanför också. Jag önskar att han också sjöng i duschen. Men det är oftast inte sådana ljud som kommer därifrån.

Om inga av grannarna är verksamma, kan man iallafall vara säker på att torktumlaren snart går igång. Den står långt nere, nästan i källaren i ett turkost rum med plasttapeter och plastgolv.

Det är inte konstigt att den skriker så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback