Shakespeares sonetter, Bohusläningens uddevalladel, Kulturens Värld, Jonathan Strange & Mr Norell, Pandarapporten

Bord och stolar höll på att försvinna under högar med papper. Halvfärdiga kapitel av hans bok fanns lite varstans i huset och i salongen hade han till och med börjat föra anteckningar på tapeten.

Ur Jonathan Strange and Mr Norell av Susanna Clarke (s. 540)

Detta är ett problem jag aldrig kommer att ha, som det ser ut i nuläget, att jag skulle bli tvungen att föra anteckningar på min tapet. Jag har nämligen en viss svaghet för böcker, där inräknat skrivböcker som var och en alla har sin egenartade charm. För närvarande har jag kanske fem-tio stycken oskrivna anteckningsböcker och över tio kollegieblock.

När jag håller i en oskriven anteckningsbok känner jag mig alltid fruktansvärt inspirerad att skriva, men så fort jag sätter mig för att äntligen skriva det första ordet på dess obefläckade blad vet jag inte vad jag skall skriva, trots min inspiration. Det är ett underligt, men ofta förekommande fenomen i mitt huvud.

Jag har suttit och läst hela morgonen, först i Shakespeares sonetter, sen i dagens tidning - Uddevalladelen, efter detta i Kulturens värld om konstmuseet Louisiana i Danmark samt om operahuset, sedan i min bok - Jonathan Strange & Mr Norell som jag har förövrigt hyser förhoppningar om snart skall vara utläst, och slutligen pandarapporten vilken jag får på mejlen lite då och då eftersom jag är pandafadder och donerar hundra kronor i månaden till
Världsnaturfondens pandabevarande verksamheter. 

www.wwf.se/pandafadder

Harry Potter kommer ut i FSC-certifierat papper i USA, läste jag till exempel i pandarapporten i morse. Med det menas att träet, vilket papperet tillverkats av, är godkänt av Rainforest Alliance vilka skyddar regnskogen från att skövlas etc.

Nu skall jag fortsätta med min icke FSC-certifierade bok, Jonathan Strange & Mr Norell och kanske äta något nyttigt, som typ.. inte choklad.

Harry sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback