Jag vaknade

Jag vaknade av att regnet smattrade på fönsterrutan. Jag reste mig från sängen och tittade ut. Där lyste lampan utanför sminkaffären varm, precis som den kanske gjorde förr, för hundra år sedan. Marken var blöt, verkligheten där ute var grå.

I förrgår var jag full som ett as
I går var jag bakfull som ett as
Om ni ursäktar språket.
Jag fick en del av mitt straff igår, när jag jobbade också.

Jag skall åka till jobbet om femtiofem minuter. Igår var det julbord. Det var gott. Jag har just läst Bob Hansson, och innan det Johannes Anyuru. Jag tror dessa rader är ganska påverkade av deras sätt att skriva. Jag nästan tänker med pauser i mitt huvud, så som deras radbrytning är.

Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback