Ingenting, valborg, husligproblem

Idag såg jag två spännande tröjor, såna där svartvita med stor text på. "I'm not a racist - I hate everybody" stod det på den ena och på den andra: "I don't have a problem with my attitude - I like it!". Intressanta textval. Måste medge att jag faktiskt gillar den senare texten.

Gissa vem som sjunger och spelar gitarr i mina högtalare? Jo, ingen mindre än min Ryan. Min soulhealer. Jag lyssnar på honom och tittar ut på mina träd som snart slagit ut sina blad helt. Min trädgård kallas världen. Idag kan jag inte komma på något som gör mig upprörd. Det är därför jag varit så banal och publicerat en dikt och en låttext. Till och med ordet dikt låter banalt.

Snart skall jag iväg och äta valborgsmiddag och spela spel. Åh, så valborgigt, säger ni då och då svarar jag Ja, verkligen valborgigt! Jag har bakat muffins med After Eight och chokladbitar också. Här kommer något jag kan uppröra mig över! Kul att varje gång man försöker verka huslig (virka eller baka till exempel) så blir det bara rene skiten av alltihop ändå! De där muffinsarnarna (vad är muffins i bestämd form plural?) blev inte After Eight -muffins utan bara skräckmuffins. Minten smälte lite för mycket så det ser ut som den dregglat ut fradga över mina stackars chokladmuffinsar. Skitapa också!

Slutsats: Virka: trasseljävel / Baka: skäckmuffins / Köpa gardiner: för långa, läggas upp med hårnålar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback