Det kom ett sms...

När en skola skall utsättas för kontroll av skolverket kan man kanske föreställa sig, även om man inte har några erfarenheter av just deras kontroller, att det inte alltid går som en dans på rosor för alla kontrollobjekt. Olika verk brukar ha sina sura karaktärer som kanske vissa har erfarit någon gång i livet. Besöket var hur som helst inte ett så överväldigande populärt inslag tyckte lärarna och rektorn i den vanligtvis inte så grå vardagen på denna skola. På eftermiddagen fick jag ett sms från min mor som jobbar just på denna skola i de norra delarna av Västra Götaland. I detta läste jag:

"Idag har tre elever varit i slagsmål med en pensionär, en har skurit av sig ett finger, en svimmat och en sytt sig i fingret så hela tråden gick genom. Och skolverket är här. Fint!"

Vidare har jag bara fyra ord att tillägga: lagen om alltings jävlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback