Kallt kaffe, kall snö

Dagen efter. Kaffet står och är kallt för man inte kan dricka allt på samma gång när man är så yr i huvudet som jag är nu. (Hur skulle det se ut om alla som är yra i huvudet skulle dricka upp allt kaffe på samma gång? Precis; jättekonstigt.)

Tar en paus för att dricka upp resten. Ser mig lite förvirrat omkring och kommer på att jag skall skriva ett blogginlägg. Just det ja..

När jag drog upp persiennen i morse lyste solen och det snöade. Jag stod och svajade framför fönstret utanförvilket de små vita sakerna föll ned. Jaha!, tänkte jag, år 2007 passade det inte att komma!, och jag skäller i mina tankar på kylan och snön för att den särbehandlar ett helt år på det viset. Dåligt väder rakt igenom hela -07. Så kommer jag på nu att jag ju inte gillar snö alls egentligen. Fast jag gillar ju snö, men inte när den har lagt sig på marken och åker in i mina skor, eller när den tränger igenom mina skor för att den har förvandlats till grått, äckligt smetäckelpäckel.

Inser i en konstpaus av detta lärda skrivande att jag fryser som en räka i polarhaven. Kanske till och med som en räka i frysdisken på Willys. En sådan där billig räka för bara 19.90/kg. (Fast inte en färdigskalad, jag har skalet på i så fall).

Jag borde skriva på tentan. ...eller jag borde gå upp till Julia och hämta mina saker.. Det kanske jag skall göra först? Ja, det gör jag först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback