Söndag med fiskar och musik

Jag har lyssnat på musik de senaste dagarna och inte riktigt orkat skriva på denna fantastiska blogg, men kanske är jag tillbaka nu för ett tag.

Låt mig denna söndagskväll ockå få annonsera att jag köpt ett spel, och inte vilket spel som helst, utan fiskspelet - världens roligaste spel! Det går till så att man har fiskspelet och så trycker man på "on" och så börjar alla fiskarna röra sig runt omkring på en liten platta med hål i vari de sitter. Med jämna mellanrum reser sig fiskarna ur hålen och öppnar munnen, och då gäller det att med ett litet, litet fiskespö fånga en av dessa fiskar. Det hela går ut på att fånga så många fiskar som möjligt så snabbt så möjligt. Flest fiskar vinner! Det karaktäristiska ljudet är särskilt trevligt, det är nog halva nöjet. (Om du läser det här Jonas så låtsas att du inte förstår att detta är välkommenhemöverraskningen när du anländer till Uddevalla stad igen om hundra år eller vad det nu var jag räknade till).

Avslutningsvis vill jag avsluta med en avslutande vers som avslutning. Den är ur Plain White T's sång Hey there Delilah:

A thousand miles seems pretty far
But they've got planes and trains and cars
I'd walk to you if I had no other way
Our friends would all make fun of us
and we'll just laugh along because we know
That none of them have felt this way
Delilah I can promise you
That by the time we get through
The world will never ever be the same
And you're to blame

Nu är det slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback