Inget gjort

Jag väcktes i morse klockan nio av att grannens lilla dotter stod ute på balkongen och gallskrek. Jag ville bara somna om, och så gjorde jag det. Problemet var att när jag vaknade nästa gång var klockan halv elva. Hela dagen blev därmed förstörd eftersom enligt regeln får man inget gjort om man går uppefter åtta på lediga dagar, så idag kommer jag alltså inte få någonting gjort. Dessutom får jag ont i huvudet om jag sover för länge.

Igår skulle jag ha gjort fiskgryta, men det blev inte heller gjort, då tänkte jag att jag kan göra det idag, men eftersom jag sov så länge idag så kommer det ju som sagt inte bli gjort. Jag tänkte också att jag skulle åkt ner till stranden och solat och läst, men förmodligen blir inte heller det gjort. Jag får väl nöja mig med att gå ut på gården och lägga mig på min filt och sola istället. Åker jag iväg på min rostiga räser blir jag bara stressad för jag skall iväg vid fyra och sen iväg vid sju.

Frukosten har jag i alla fall gjort och gått upp har jag (uppenbarligen) gjort. Just nu steker solen mina orkidéer och det ser allmänt ut som fan i min lilla lägenhet. Jag fattar inte hur man håller det städat... man kan ju inte gå omkring och städa varje dag? Inte på sommaren i alla fall. Under tentaperioderna på terminerna däremot skulle jag nog kunna städa tre gånger om dagen. Men såna perioder slipper jag gärna när jag är ledig. Så städandet får jag nog inte gjort idag heller.

För övrigt är det svårare att vara bitter när jag är ledig. Kanske det beror på att jag mår bättre så lagen om alltings djävulskap inte når mig. Tråkigt för er - skönt för mig. Men oroa er inte för snart kommer vintern. Då är den bittra själen i bloggen (och mig) tillbaka.

Buss och kran
Julegran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback