Strykbrädeoptimisten

En man skall köpa en strykbräda som jag måste dra i scannern som sitter i kassan eftersom handscannern är sönder varje gång man behöver den. Självklart slår jag mig på skiten.

- Där ser man! säger strykbrädemannen.
- Ja, arbetsskada.
- Tja då får du nog vänta i trettio år till om det skall kallas det.
- ...ja. Fast jag hade nog inte tänkt vara kvar här så länge...
- Det vet man aldrig! säger han med skratt i rösten.
- Fast jag föredrar nog att vara lite optimistisk, sa jag då och höll tillbaks ett okontrollerat skratt
- Ja... det var jag också en gång i tiden.
- Hmm... sa jag med mitt bitterleende (som ser ganska trevligt ut om man inte känner mig).

(Denna konversation ägde för övrigt rum efter att en man som trodde att det var garanti på hans trisslott (vattenkokaren) hade gått ut genom varuhusdörrarna i sitt stilla humorlösa sinne).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback