Denna långa fredag

När jag cyklade hem från jobbet idag såg jag en fågel. "Vilken konstig mås..." tänkte jag. Så såg jag att det var en häger.

En kvart senare såg jag en svala som flög i vinden precis som jag gjorde i min dröm i natt. Det var roligt att se hur den använde vinden till att flyga i våghalsiga snirklingar. En extremsvala var det nog.

När jag cyklade upp för kungsgatan var det en tyken liten ungjävel som tydligen hade något att kommentera angående min cykel. Jag såg surt på honom och koncentrerade mig på att inte vilja köra på honom i stället. Folk i allmänhet är idioter.

Så har jag kommit hem och nu håller jag på att laga mat. Pers fiskgryta. Har bara en sak att säga om fisk: varförihelveteskalldenvarafrystiettjävlatrassel?! Dessutom är ju hälften vatten. Nu är det i alla fall bara räkorna kvar som skall i.

Förut var döden (han nämnde själv att han kunde kallas så på bloggen så därför får han heta så) och handlade, men inte av mig utan av min kollega U! Kottar och pannkakor! Vad var det för fel på min kassa och min expertexpediering mån tro? Som kronan på verket tror jag han har blivit beroende av glass.

Vad händer om döden börjar äta glass hela dagarna och glömma bort sina sysslor och åligganden?

Kommentarer
Postat av: Visheten

Döden har också semester ibland..!! Han älskar glass..med pinat blod på!! Helst blod ifrån bittra små kassörskor som har eskapism som intresse på jobbet så dom glömmer alla vanliga norska personer som undrar vad dom köper ....jo en digtalbox..sa bitterhet,,,,jaha, sa norrmanen....tystnad...bittheten igen...man behöver en sån i sverige....vi har digtal tv...han köpte ..hon skrev på garantisedeln...Ännu en händelserik dag ...gått ..!! JA..Döden vadrar vid din sida...bitterheten!1

2008-07-15 @ 18:54:29
Postat av: Visheten

Döden har också semester ibland..!! Han älskar glass..med pinat blod på!! Helst blod ifrån bittra små kassörskor som har eskapism som intresse på jobbet så dom glömmer alla vanliga norska personer som undrar vad dom köper ....jo en digtalbox..sa bitterhet,,,,jaha, sa norrmanen....tystnad...bittheten igen...man behöver en sån i sverige....vi har digtal tv...han köpte ..hon skrev på garantisedeln...Ännu en händelserik dag ...gått ..!! JA..Döden vandrar vid din sida...bitterheten!

2008-07-15 @ 19:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback