Döden

- Vem är du?
- Jag är döden.
- Har du kommit för att hämta mig?
- Ja har länge vandrat vid din sida.

Jag funderar på om jag skall ta bilen til jobbet idag. Skall till stan först och köpa.. plåster på apoteket först så det känns liite besvärligt ändå (parkera, lägga på pengar, blablabla, och sen köra iväg igen), men så slipper jag att känna mig som en utmattad sunkboll när jag kommer hem också. Dock är det ju så att känner man sig som en utmattad sunkboll har man oftast rört på sig. Och det är ju nyttigt. Fast jag cyklade ju igår. I motvind som vanligt. 

På torsdag skall jag frossa räkor med mina favoriträkätarpolers: Marie och Elin. Då blir det grejer! Hoppas dock att det vid baren står personer ur en annan kategori än vad det gjorde förra gången. Hm.

Sommaren är ful i år igen. Kunde man förvänta sig något annat? Tveksamt. Särskilt inte när man förväntar sig att det skall bli en fin sommar för att det var en sådan usel en förra året. Det värsta är när man tänker sig hur det skall bli, med andra ord drömmer. Då tror man, om än undermedvetet (och särdeles naivt), att det faktiskt kommer bli så bra som man tänker, även om man försöker vifta bort det i sitt medvetna plan.

Jag tar nog cykeln till jobbet. Behöver cykla.

Kommentarer
Postat av: Visheten

Halloj!! Räkor älskar jag också...oavsett vem står brevid mig vid pianot....!!

2008-07-09 @ 19:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback