If I am a stranger

Solen lyser på de gröna nyanserna utanför fönstret. Ovanpå Barnbokens Byggklossar står en saftflaska med saft. Jag vill egentligen bara gå och lägga mig.

Inatt drömde jag om er. Vi var i Berlin, i något som skulle föreställa ett skolhus, och Julis skulle skriva tenta. Jag satt i ett rum med Ida och Soph. Jag gick ner till tentalokalen och tittade på Julis. Sedan gick jag ut, och drömmen blev en mardröm. Jag träffade Hyggris och blev jätteglad och kramade om honom hårt, hårt och sade att han måste följa med för världen omkring hade blivit till en blandning mellan Världarnas krig och I am legend. Människor exploderade som blodfontäner och jag kände att det fanns människor som var besmittade omkring. Sedan var han borta och jag var på väg upp till den farliga världen, där allt redan var förstört och den ondaste var. Jag träffade på honom på en öppen plats efter att ha tagit mig uppför en rulltrappa från den undre världen jag var i. Han rörde sig snabbt omkring på platsen och blev emellanåt till såna där blodådror som finns i Världarnas krig. När jag skulle fly ner i den undre världen och rädda mina vänner var rulltrappan sönder, trappstegen var skeva. Jag kom fram till huset, men ville inte sova längre. När jag vaknade till ville jag inte somna om.

Så nu vet jag inte om jag vill somna ikväll. Jag vet att jag inte vill något hellre, men jag vill inte tänka på den hemska onda. Och inte på hur mycket jag saknar luvz of my life.

Nedrans tenta, nedrans allt, nedrans i-landsproblem, nedrans ångest, nedrans värld, nedrans mardrömmar, nedrans saft, nedrans barnbokens byggklossar, nedrans flytta ner till Berlin, nedrans ont i ryggen, nedrans kärring på jobbet, nedranskrav, nedrans jävla förbannade skitapa.

...och det är allt jag har att säga om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback