Fredag är ändå den dagen som känns bäst...

Mina två väckarklockor tickar enträget bakom mig i hyllan. De påminner mig om att jag borde damma lägenheten innan dammet lägger dig i drivor så jag inte kommer ur lägenheten. Det kanske inte är så illa, men det känns så.

När jag kommer hem imorgon är det fredag. Då kommer jag att sätta mig hemma.. framför datorn kanske. Ingen är väl inne på msn då.. men det är jag. Min klass sitter i sina respektive soffor med sina kärlekar. Jag sitter med msn och lyssnar på Ryan Adams. ..eller kanske Coldplay. Kanske skall jag plugga..? Eller läsa ut Vindar från Arktis. Det kanske går någon bra dokumentär..? ...eller så kan jag läsa på om det grekiska dramat, som jag skall ha lektion om på praktiken. Damma kan jag ju göra också. Det behöver jag ju. ...och diska. Torka ut skåpen är något som man borde göra också.

Eller så sätter jag mig bara framför tv:n och tar ett glas vin, som jag brukar göra när jag är ensam på helgen. På lördag skall jag ju jobba.

Jag längtar till sommaren.. Då är det i alla fall varmt utanpå kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback