Uttalanden om kärlek

Kärlek är en ständig källa till bitterheter. Höstträd är fina när himlen är klar. "Att mackor inte är mat. Och kärlek inte är hat, det är för stunden vad jag vet om mackor och kärlek". (Johan Herman Wessel) Han på banken är snygg. Sara och Leo är en ständig källa till bitterheter. Alla som är kära kan väl hålla sig inomhus? Döden.

Det är precis som i Bridget Jones´ dagbok; mina icke singelvänner (aka självgoda gifta par) frågar mig ordagrant: "Hur går det med kärleken då?" ("Därför att jag inte vill bli som du, din feta, tråkiga, välbärgade mjölkkossa, borde jag ha sagt, eller: Därför att om jag var tvungen att laga middag åt Cosmo och lägga mig i samma säng som han en enda gång, för att inte tala om varenda kväll, så skulle jag slita huvudet av mig och äta upp det, eller: Du förstår, Woney, innanför kläderna är jag faktiskt fjällig över hela kroppen." s. 46)

Kärleken är som en häst: den har fyra ben med hovar, lång, hårig svans, den gnäggar, äter gräs och om man skrämmer den försvinner den med ett litet poff i ett ljusrosa glittrigt rökmoln.

Jag skimrar.

Puss

Kommentarer
Postat av: sara

Amanda, vännen, jag vet att du är glad för min skull. Tror inte andras olycka slulle göra dig mindre bitter

2008-10-05 @ 12:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback