Varför jag skriver

Jag har funderat lite på varför jag skriver här på min blogg. Egentligen skriver jag inte för någon annan än mig själv och antagligen är det sorgligt ointressant för dig som läser, om du ens läser, att läsa detta, för det handlar ju inte om någonting alls.

Kanske vill jag att en förläggare skall upptäcka mig och se hur fruktansvärt bra jag är på att skriva, men det vore som att försöka få HItler att leta efter en nål i en höstack på Tysklands nationaldag. ...om man får uttrycka sig lite halvvulgärt. Det vill jag nog inte, för det vet jag ju inte kommer hända. Vilken bisarr tanke.


Egentligen vill jag nog bara sitta här på nätet och sticka ut bland alla bloggar utan att någon läser vad jag skriver. Det är bara det at jag inte sticker ut utan precis som alla andra skriver om mig själv och säkert lika dåligt (eller bra) som vem som helst.

Håhå, jaja... Det är väl bara att sluta fundera och fortsätta skriva. Ni får skylla er själva, ni tre som läser.

(Dessutom hatar jag folk som klagar på sig själva, men det gör jag lika mycket själv som alla andra det med. Jag heter nästan dubbelmoral).


Kommentarer
Postat av: DN

Jag tycker du verkligen funnit en annorlunda framtoning på ditt skrivande. Det känns härligt att se. Jag finner det dessutom, som jag nyligen påpekade, att det är underligt att du bara har, som du säger, tre läsare.

Postat av: Amansa

Tack så jättemycket för komplimangerna! Nu kanske jag kan skriva lite till ändå.

2007-05-13 @ 15:34:38
URL: http://amandien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback